Cukierki reklamowe to rzecz ogólnie popularna w firmach zarówno małych jak i dużych. Bez względu na obroty firmy, taka forma reklamy wpływa zawsze pozytywnie na wizerunek firmy. Cukierki zawierające reklamę firmy oddziałują na psychikę klienta w taki sposób że ten jest firmą wręcz zauroczony, do tego stopnia że nieświadomie wybiera właśnie produkty które wyprodukowane zostały przez firmę od której otrzymał gratis. Jest to rzecz zupełnie naturalna i tak samo reklamy wpływają na nas, nie ma wyjątku- nawet jeśli dowiemy się jak proces ten działa, z podświadomością i tak nie wygramy. Na wszelkiego rodzaju warsztatach, szkoleniach dla handlowców właśnie taka forma reklamy- cukierków reklamowych– jest przedstawiana jako najbardziej korzystna i przynosząca bardzo duże zyski. Nawet jeśli ta forma reklamowania upowszechni się bardziej i tak będzie tak samo korzystna. Problem, (a może i szczęście dla tych którzy z takiej formy reklamowania korzystają) polega na tym że nadal zbyt mało firm korzysta z tego typu promocji.