Zoptymalizuj swoje wezwanie do działania: lepsze alternatywy dla opcji „Kliknij tutaj”

Jeśli masz dość używania „Kliknij tutaj” jako głównego wezwania do działania, oto jak zoptymalizować linki dla osób i wyszukiwarek. Nic nie jest bardziej nudne i niemotywujące dla użytkownika niż zobaczenie dużego linku „Kliknij tutaj” lub „Dowiedz się więcej”. Jako użytkownik szuka już produktu lub usługi, którą chce kupić. Oczywiście będą klikać linki, aby dowiedzieć się więcej.

 

Wyjście poza „kliknij tutaj” lub „dowiedz się więcej”

Jak więc zmotywować użytkowników do podjęcia działań, których chcemy? Zaczyna się od:

  • Zrozumienie celów i zachowań użytkowników .
  • Budowanie zaufania.
  • Tworzenie dostępnych, wyraźnie oznaczonych wskazówek, które wzbudzają zainteresowanie.

 

W teorii brzmi to tak łatwo, ale w rzeczywistości, dlaczego nasze strony internetowe w USA konwertują średnio tylko  2,8%? Oczywiście czegoś brakuje na naszych stronach internetowych. Jeśli 97,2% z nas nie dokonuje konwersji na stronie internetowej, prawdopodobnie w pewnym stopniu wprowadzamy użytkowników w błąd co do tego, czego od nich oczekujemy. Przyjrzyjmy się, jak możemy to osiągnąć.

 

Skoro tu jesteś, idź tam teraz

Sztuczka do optymalizacji wezwania do działania polega na przedstawieniu działania dokładnie w momencie, gdy odwiedzający Twoją witrynę jest najbardziej zainteresowany wykonaniem kolejnego kroku. Jeśli użytkownik otrzyma wezwanie do działania przed jakąkolwiek informacją, czy myślisz, że go kliknie? Link musi zawierać atrakcyjną treść , a także dokładny opis strony docelowej .

Zoptymalizuj swoje wezwanie do działania

Jeśli strona docelowa nie spełnia oczekiwań użytkownika, za każdym razem, gdy przedstawiasz kolejną możliwość opuszczenia strony, użytkownik może nie ufać, że pomożesz mu rozwiązać jego problem. Wezwanie do działania jest wyraźnie oznaczone w poniższym przykładzie. Co więcej, oczywiste jest, że projektanci rozumieją obawy swoich klientów dotyczące pieniędzy, łatwości użytkowania, zaufania klientów i używania kolorów.

Linki do pierwszej randki

Kiedy odwiedzający stronę jest gotowy do podjęcia działań, musi mieć pewność, że zaproszenie linku jest warte zachodu, wiarygodne i konstruktywne. Kiedy przedstawiasz nową ofertę produktową, nic nie powinno przeszkodzić odwiedzającemu od razu zobaczyć, co to jest. Możemy zacząć od bycia przebiegłymi, zwłaszcza jeśli czegoś chcemy. Nazywam te „linki do pierwszej randki”. Nie ma tekstu. Brak zdjęć produktów.

 

Osoby odwiedzające po raz pierwszy musiałyby wcześniej wiedzieć, co sprzedaje firma. W przypadku tej witryny odwiedzający po raz pierwszy muszą przewinąć w dół, poczekać na załadowanie gigantycznych obrazów i zeskanować minimalny tekst, aby lepiej zrozumieć markę i jej produkty. Zabawną częścią tego przykładu „First Date Links” jest wiedza, że ​​ta konkretna marka prowadzi ten specjalny lub coś podobnego każdego dnia.

 

Stałym klientom nie ma zachęty do „kupowania teraz”, a odwiedzający po raz pierwszy nie mają pojęcia, dokąd prowadzi ich przycisk „kup teraz”. Otrzymali ten link, który prawdopodobnie przytłoczy ich paraliżem wyboru i decyzji – i najprawdopodobniej opuści witrynę. Spróbuj dodać do swojej strategii marketingowej konkretne promocje dla swoich lojalnych klientów, a nawet tych, którzy po raz pierwszy jeżdżą.

Tworząc konkretne promocje podzielone na segmenty według typu klienta, pokazujesz, że rozumiesz, czego szukają. Zaufanie, wiarygodność i bycie gotowym z Twoją historią dodają pikanterii wezwaniom do działania na stronach internetowych i w prawdziwym życiu.

 

Linki Strach na Wróble

Jeśli oglądałeś oryginalny film „Czarnoksiężnik z krainy Oz”, zrozumiesz, dlaczego nazywam te wezwania do działania „Strzałkami na wróble”. Są to wezwania do działania, które dają wiele możliwości wyboru, zwykle z niejasnymi etykietami i często prowadzą do tego samego miejsca docelowego.

W filmie, kiedy Dorothy podróżuje Żółtą Ceglaną Drogą w poszukiwaniu Oza, spotyka Stracha na wróble i pyta o drogę.

Dorothy : Teraz w którą stronę idziemy ?

Strach na wróble : Przepraszam. Ta droga jest bardzo fajna… [wskazuje]

DOrothy : Kto to powiedział?

[Toto szczeka na Stracha na Wróble]

Dorothy : Nie bądź głupi, Toto. Strachy na wróble nie mówią!

Scarecrow : Tak też jest przyjemnie! [wskazuje w innym kierunku]

DOrothy : To zabawne. Czy nie wskazywał w drugą stronę?

Scarecrow : Oczywiście ludzie idą w obie strony [wskazując w obie strony]. Na tym polega problem. Nie mogę się zdecydować. Nie mam mózgu. Tylko słoma.

 

Czasami wezwania do działania są umieszczane w treści strony internetowej w momencie, gdy naprawdę nie chcemy dokonywania wyborów. Po prostu chcemy być skierowani do tej fajnej rzeczy, którą nam właśnie pokazałeś. Jeśli firma chce, aby klienci dowiedzieli się więcej o dżinsach typu curvy, może podać te informacje na stronie docelowej , która przedstawia opcje sortowania po kliknięciu, aby kupić wszystkie dżinsy typu curvy.

 

Mniejszy link do szczegółów miałby więcej sensu, gdyby wyjaśniał, o co chodzi w szczegółach. Czy to tabela rozmiarów? Cennik? Co ten link daje nam, czego nie oferuje „Dowiedz się więcej”? Co naprawdę chce tutaj zrobić użytkownik po tym, jak pokazano mu zdjęcia z krągłych dżinsów?

Optymalizacja linków to coś więcej niż etykieta

Następny przykład to połączenie przycisku, zdania tekstowego i zdania tekstowego z klikalną ikoną nałożoną na duży obraz nagłówka. Gdybyś obserwował kogoś korzystającego z Twojej witryny podczas sesji na żywo, najprawdopodobniej obserwowałbyś, jak przejeżdża kursor myszy nad przyciskiem, tekstem i tekstem z ikoną, aby zobaczyć, który z nich pójdzie w wybrane miejsce. W tym przykładzie etykieta przycisku „Dowiedz się więcej” nie zawiera żadnych informacji o tym, czego będziemy się uczyć.

 

Jest to najbardziej widoczne CTA, a oczy osoby na zdjęciu są skierowane w stronę przycisku, co jest sztuczką projektanta, ponieważ badania pokazują, że patrzymy, aby zobaczyć, na co patrzy twarz. Jak możemy zoptymalizować CTA dla tej strony? Najpierw usuń przycisk „Dowiedz się więcej”. Zamierzamy go ulepszyć. Tekst pod obrazem, pisany małym rozmiarem czcionki, nie jest połączony. Zadaje pytanie, ale użytkownik musi szukać odpowiedzi. Zadaje również pytanie, które może nie być tak ważne lub interesujące, jak to, które następuje po nim. Usunąłbym całe zdanie „Chcę nas lepiej poznać”.

Bardziej przekonująca historia jest dlaczego. Guzik może być większy i umieszczony na linii wzroku modelki. Etykieta przycisku to zaproszenie do „Zobacz, dlaczego robimy to, co robimy” i powiązanie tego z ich historią. Nie tylko zawęża to wybór do jednego linku dla jednego zadania wiodącego, ale oprogramowanie czytnika ekranu może łatwiej ogłosić link i skierować odwiedzających nasłuchujących strony internetowe. Często występują linki z etykietami, takimi jak „Dowiedz się więcej”, „Dowiedz się więcej”, „Kup teraz”, „Prześlij”, „Kliknij tutaj”, „Pobierz” i „Kontynuuj”.

 

Jednak te linki są prawdopodobnie rzadziej klikane niż bardziej szczegółowe, zachęcające linki. Nie bój się eksperymentować, aby zoptymalizować wezwania do działania, zapraszając do działania. Nie bój się powiedzieć użytkownikowi, co chcesz, aby zrobił, klikając ten link. Jeśli już, to prowadzisz ich na drodze do podjęcia decyzji o zakupie. Czasami możemy być trochę zbyt entuzjastycznie nastawieni do tekstu naszego linku.

 

 

Każde wezwanie do działania to ryzyko

Pamiętaj, że przekazując wezwanie do działania, należy je umieścić w momencie, gdy zainspirowałeś czytelnika do porzucenia toku myślenia.

 

Każde wezwanie do działania to ryzyko. Twój link powinien:

  • Miej wyraźną etykietę z dokładnym miejscem docelowym.
  • Bądź czytelny i czytelny.
  • Bądź przekonujący do osoby.
  • Zaprezentuj się dokładnie w momencie, kiedy jest najbardziej użyteczny.
  • Nie ma konkurencji (inne linki) w pobliżu.
  • Przejdź do żądanego zadania, które przyniesie korzyści Twojemu użytkownikowi.

 

Jako ludzie, nasza uwaga jest już krótka. Za każdym razem, gdy wezwanie do działania prowadzi ich do przodu, być może zapomnieli, gdzie właśnie byli. Ważne jest, aby wspierać zadania dobrze zorganizowaną architekturą informacji i nawigacją , która daje sygnały do ​​poczucia miejsca.

 

Wezwania do działania są czasami denerwującymi przerwami. Jakie dodatkowe niesamowicie fascynujące informacje kryją się za „Dowiedz się więcej”, które są tak przekonujące, że przerwałeś ich proces myślowy? Lepiej, żeby było warto.

 

Wniosek

Mamy krótki czas na przyciągnięcie uwagi użytkownika. Używanie ogólnego języka, takiego jak „Kliknij tutaj” lub „Dowiedz się więcej”, już go nie usunie. Tworząc wezwanie do działania dla użytkownika, spróbuj powtórzyć, czego dokładnie oczekujesz od użytkownika.

 

Nie wstawiaj linków CTA ze względu na ich posiadanie lub zajmowanie miejsca. Przemyśl swoją strategię linkowania, patrząc na nią z punktu widzenia użytkownika: Czy istnieje więcej niż jedna opcja linku? Czy oboje są potrzebni? Czy są wystarczająco jasne, aby użytkownik mógł podjąć działanie? Co więcej, Twoje treści prowadzące do tego wezwania do działania powinny być wystarczająco zachęcające, aby chcieli podjąć działanie.